A tökéletes, ropogós főtt kukorica

2013-08-04

Kategória: Fruktózmentes, Gluténmentes, Laktózmentes, Tejmentes, Tojás nélkül,

Címke: , , ,



Recept összetevői:

Ezt a poszt tényleg csak azoknak szól, akik legalább olyan kezdők a konyhában, mint én voltam másfél éve. A főtt kukoricát elég nehéz elrontani, de azért az alábbiakban pár hasznos tippet találtok a tökéletes, ropogós főtt kukorica elkészítéséhez.

Már a vásárlásnál légy résen! Ha a kukorica külső levelei fonnyadtak, megsárgultak, menj tovább a következő árushoz. Ha a levelek frissessége átment a rostán, következő lépésben vizsgáld meg a kukoricaszemeket. Inkább nézzenek rád ferde szemmel, de minden egyes csövet nézz át, amit kifizetsz. Hajtsd félre a levelét, és nézd meg, hogy milyenek a kukoricaszemek. Ha túl sűrű, ha már behorpadt, inkább válassz másikat.

  • friss, ropogós kukorica
  • víz
  • kevés só

Ha megvannak a megfelelő kukoricacsövek, akkor szedd le mindegyik levelét, és a legfrissebbeket tedd félre. A bajuszt se felejtsd el eltávolítani (ez mehet is a szemétbe), a végét pedig (ha csaknem az árus már megtette) vágd le – az utolsó kukoricaszemek alatt. Mosd meg alaposan a csöveket és a friss leveleket is.

Ezután vedd elő a fazekat, amelybe az összes cső belefér (ha kell, nyugodtan ketté lehet törni a csöveket). A fazék aljára tegyél a levelekből, aztán rá a kukoricákat, és végül annyi vizet, ami teljesen elfedi. A tetejére is helyezz még leveleket, majd fedővel letakarva főzd puhára. Ha felforrt a víz, akkor inkább közepesen lángon főzd tovább olyan 10-15 percig. (Nem javasolt tovább főzni, mert csak megkeményedik!)

Mi egy pici sót szoktunk rakni a főző vízbe, de utólag sózva is finom. Ha a babát nem akarod sóhoz szoktatni, akkor érdemesebb só nélkül főzni, és mindenki sózza ízlés szerint a sajátját tálalásnál.

Nálunk most ez az egyik sláger. A kukorica elvileg 6 hónapos kortól adható, de én sokáig nem mertem adni a picurnak a hasfájóssága miatt. Tavaly nyáron (kb. másfél évesen) már picit próbálkoztunk vele, és a bölcsiben a kukoricafőzelék mindig megcsavarta a pociját, de idén nyáron kicsit bátrabbak voltunk, és hát, mint látható imádja :) Azért fruktóz érzékenyek óvatosan vezessék vissza, mert a kukorica fruktóztartalma egyébként a középmezőnyben van: 75 gramm nyers zöldség tartalmaz 1 gramm fruktózt (ld. fruktóztáblázat).

kukorica majszolás babakonyha

Hozzászólások

Az alábbiak is érdekelhetnek:

Ha tetszett, oszd meg másokkal is! -> Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Email this to someonePrint this page