Ízekben gazdag, de fruktózban szegény bolognai spagetti

2013-12-05

Kategória: Ebéd, Főétel, Fruktózmentes, Laktózmentes, Tejmentes, Tojás nélkül, Vacsora,

Címke: , , , , , , , , ,



Recept összetevői:

Nálunk a sok hasfájás miatt nagyon elcsúszott a paradicsom bevezetése, nem utolsó sorban azért is, mert a paradicsom nagyon magas fruktóztartalmú zöldség, a sűrített paradicsom konkrétan a tiltólistán van a fruktózmentes étrendben (részleteket itt találsz). A bolognai spagetti, ezért nálunk egy évig elő sem került, utána is nagyon fokozatosan került bevezetésre, ezért mindenkit óvatosságra intek, aki a diéta elején tart. Inkább a visszavezetések időszakában érdemes már ezzel az étellel is próbálkozni.

Hozzávalók (családi adag):

  • 500 gramm darálthús (mi sertést használtunk)
  • 1 kisebb fej vöröshagyma
  • só, borsikafű, (esetleg kevés szerecsendió és petrezselyem)
  • spagetti tészta – mi durum tésztát használunk, így az ebéd tojásmentes is
  • 2-3 nagyobb paradicsom

A paradicsomokat forró vízzel öntsük le, majd fél perc után hámozzuk meg, és vágjuk kockákra. A hagymát pucoljuk meg, vágjuk apró kockákra, és alacsony fokozaton kicsit dinszteljük meg (egy kevés olajon/vízen, mi most legutóbb már kókuszolajat használtunk). Dobjuk rá a darálthúst, keverjük össze, fűszerezzük (sóval, borssal), majd fedővel fedjük le, és hagyjuk puhára főni, időközben adjuk hozzá a kockákra vágott paradicsomot is, kevergessük az egészet főzés közben, hogy pergős maradjon a hús. A tésztát forró, lobogó vízben főzzük ki (egy csipet sót a saját kedvünkért rakhatunk hozzá).

Ha minden kész, lehet is tálalni. (A legkisebbeknél a spagettit érdemes felvágni.) Nálunk már kerülhetett a tetejére egy kis laktózmentes sajt, de a picur enélkül is úgy imádja, hogy nehéz rá szavakat találni.

bolognai.jpg

bolognai_2.jpg

Hozzászólások

Az alábbiak is érdekelhetnek:

Ha tetszett, oszd meg másokkal is! -> Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Email this to someonePrint this page