Kókusz-vajas omlós keksz a fruktóz-tej-tojásmentes diéta szerint

2014-10-03

Kategória: Fruktózmentes, Gluténmentes, Laktózmentes, Tejmentes, Tízórai, Tojás nélkül, Uzsonna,

Címke: , , , , ,



Recept összetevői:

Egy hosszabb sztori miatt került a konyhába kókuszliszt, amelyet sokáig nem mertem felhasználni, de mivel egy ideje már kókuszzsírral készül nálunk minden, több esetben sütik is, ezért eljött az ideje. Ráadásul megszületett nálunk a kistesó, így a szoptatás miatt megint szigorúan betartom (én is) a fruktóz- és tejmentes diétát, ezért persze, hogy úton útfélen édeset kívánok :) Ez a süti azonban kizárólag kókusz- és zabliszttel készült, tehát szinte minimális a kalóriaértéke.

Hozzávalók (kb. 1 tepsi):

  • 75 gramm zabpehely liszt
  • 75 gramm kókuszliszt
  • 100 gramm vaj (laktóz- és tejérzékenyeknek pl. liga)
  • 40 gramm xilit/nyírfa(por)cukor
  • 1 vanílirúd kikapart belseje

A kétféle lisztet mérjük ki egy tálba, majd keverjük hozzá a porcukrot (én normál xilitet/nyírfacukrot daráltam le) és a vaníliát. A vajat vágjuk kisebb kockákra, és morzsoljuk el a liszttel. (Nem szabad felolvasztani, mert akkor a tészta később nehezen kezelhető lesz.) Mikor már nem nagyon látunk kisebb vajdarabokat sem a tésztában, akkor gyúrjuk össze. Az így kapott tésztát hengerré formázzuk, alufóliába tekerjük, és a hűtőbe tesszük pihenni.

Kb. fél órával, 1 órával később a hűtőből kivéve a tésztát formázhatjuk kedvünk szerint. Én most a legegyszerűbb technikával apró darabokat csíptem le belőle, ezt golyóvá formáztam és a két tenyerem közt kilapítottam. Előmelegített sütőben 170 fokon érdemes kisütni a formákat, kb. 15 perc alatt kész van. Vigyázni kell vele, ha már pirul a széle, lehet kiszedni.

kókusz-vajas omlós keksz.jpg

Hozzászólások

Az alábbiak is érdekelhetnek:

Ha tetszett, oszd meg másokkal is! -> Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Email this to someonePrint this page