Reggeli müzli a fruktóz- és tejmentes diétában

2013-09-29

Kategória: Fruktózmentes, Tejmentes, Tojás nélkül, Laktózmentes, Gluténmentes, Desszert, Reggeli, Vacsora,

Címke: , , , ,



Recept összetevői:

Anya, vannak olyan gyerekek, akik nem ehetnek cukrosat és tejeset. És mikor az anyukájuk megtudja, felkiált: “jaj, az én kislányom/kisfiam, nem ehet reggel müzlit” és sír. De akkor mi megmutatjuk a fotót, és azt mondjuk: “DEEE EHET (közben nevet és bólogat), csak neked kell készítened! Fogod az amarantot (rázza a dobozt) és a zabpelyhet (megfogja azt a dobozt is, jól megrázza), ráöntöd a zabtejet, összekevered, kicsit puffad, és már eheti is. Mert én is ehetek müzlit!” – magyarázza minden alkalommal a blog (most már 2,5 éves) ihletője, amikor előkerül a müzli.

Egyik reggel ugyanis elkövettem azt a hibát, hogy miközben a picur a tejbegrízét eszegette jóízűen, én odaültem mellé egy kis (bolti) müzlivel, amit előzőleg tejjel nyakon is öntöttem. Rögtön megállt a kanál a kezében, és kíváncsian mutogatott a tányérom felé: “Anya, mit eszel?” “Müzlit” – feleltem. És persze jött a kérdés: “Én ehetek?” Szokásos bűntudat: “Ebből nem, mert ebben tej is van, meg cukor is” (az aszalt gyümölcsöket már nem is említettem). Elkomolyodott. Ekkor hirtelen bevillant: “Tudod mit, te is ehetsz müzlit! Mindjárt készítek Neked!” Így készült nálunk az első cukor és tejmentes müzli akkor éppen amaranttal, zabpehellyel és zabtejjel. Mikor már a második adagot lapátolta be jóízűen a szájába a kicsi, akkor jutott eszembe, hogy azok, akik először szembesülnek ezzel a kettős ételérzékenységgel, talán ugyanúgy nem gondolnak arra, milyen egyszerűen ehet mindenki egyszerre müzlit a családban, ezért gyorsan lefotóztam a folyamatot. És persze a picurtól rögtön jött a kérdés, hogy miért fényképezek, én pedig elmagyaráztam… :)

Hozzávalók:

  • 1 pohár puffasztott amarant
  • fél pohár zabpehely
  • növényi tej (mi az Alnatura bio zabitalát használjuk)

Keverjük össze, hagyjunk neki pár percet, míg a zabpehely megszívja magát, és már ehetjük is. Ha van otthon puffasztott quinoa, vagy puffasztott rizs, azt is keverhetünk bele. Ízesíthetjük fahéjjal és vaníliával is. Én azért használok zabtejet, mert az alapból édes, így más édesítő nem kell a müzlibe.

Ha a kicsink már eszik magokat, és szereti, mi sem félünk tőle, hogy megakad a torkán, akkor keverjük bele nyugodtan. Mi ma már néha 1-2 szem mogyorót beledobunk.

reggeli műzli

reggeli műzli 2

 

 

Hozzászólások

Az alábbiak is érdekelhetnek:

Ha tetszett, oszd meg másokkal is! -> Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on Google+
Google+
Email this to someone
email
Print this page
Print