Vegán sajtos csiga

2018-01-13

Kategória: Fruktózmentes, Tejmentes, Tojás nélkül, Laktózmentes, Desszert, Reggeli, Tízórai, Uzsonna,

Címke: , ,



Recept összetevői:

Ez a – fruktóz-, tojás- és tejmentes diétába beilleszthető – sajtos csiga gyorsan elkészíthető, finom, eteti magát, és nem sokan mondták meg róla, hogy növényi sajttal készült. A tésztáját a vajas kifli receptje szerint készítettem, és a növényi sajtot belereszeltem, de a receptet azért ide is leírom.

Hozzávalókat ld. a jegyzetlapon.

  • 300 gramm liszt
  • 200 gramm natúr növényi tej (rizsital pl.)
  • fél evőkanál szőlőcukor
  • 15 gramm élesztő
  • fél evőkanál só
  • 30 gramm olvasztott vaj (de akár többet is felvehet, mentes!)
  • növényi sajt (a mennyiség ízlés szerint, mi kb. 100 grammot használtunk)

A langyos tejben futtassuk meg az élesztőt a szőlőcukorral. A lisztet mérjük ki egy tálba, a sóval keverjük össze, majd jöhet hozzá a felfuttatott élesztő. Gyúrjuk össze. Ebbe a tésztába fokozatosan adagolva gyúrjuk bele az olvasztott vajat. Az egész dagasztás pár perc alatt kézzel megoldható!

A tésztát téglalap alakban nyújtsuk ki, és reszeljük rá a növényi sajtot! Tekerjük fel (mint a beiglit), és vágjuk szeletekre, amelyeket kibélelt tepsire oldalra fektetve helyezzünk, és kenjük le növényi tejjel a tetejét.

vegán sajtos csiga tejmentes tojásmentes laktózmentes fruktózmentes

200 fokon kb. 15-20 perc alatt kisül. Amikor kivesszük a sütőből, még érdemes lekenni egy kis növényi tejjel, hogy puha legyen, mikor kihűl.

vegán sajtos csiga tejmentes tojásmentes laktózmentes fruktózmentes

Ha tetszett a recept, kövess a Facebookon és az Instagramon!

vegán sajtos csiga tejmentes tojásmentes laktózmentes fruktózmentes

Hozzászólások

Az alábbiak is érdekelhetnek:

Ha tetszett, oszd meg másokkal is! -> Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Email this to someonePrint this page