Zabkása babáknak

2012-04-23

Kategória: Fruktózmentes, Tejmentes, Tojás nélkül, Laktózmentes, Gluténmentes, Desszert, Főétel, Reggeli, Uzsonna, Vacsora,

Címke: , , ,



Recept összetevői:

A zabkása a legegyszerűbb dolog a világon, és tényleg nagyon finom, még a baba – fruktóz- és tejmentes – verzió is. Az élettani hatásairól nem is beszélve, hogy csak egy párat említsünk: az egyik leggazdagabb fehérjeforrás, védi a gyomorfalat, javítja a keringést, gazdag aminosavakban, vasban, B vitaminokban, E-vitaminban, fogyasztása esetén a nátrium, kálcium, kálium és magnéziumtartalom kedvező arányt eredményezhet, lúgosító hatású, immunrendszer erősítő (és még sorolhatnánk, további infók itt).

Hozzávalókat ld. a jegyzetlapon (babaadag).

  • 1 teáscsésze natúr zabpehely (először érdemesebb a picikének inkább aprószeműt venni)
  • kb. 3-4szeres mennyiségű növényi tejital (mi zabitallal készítjük, az elején érdemes víz-tej fele-fele arányban használni, vagy ha spórolni akarunk :)
  • Nem babának (de akkor nagyobb adagot kell készíteni): csipet fahéj,1-2 tk nyírfacukor

Egy kis lábosban feltesszük főni a zabpelyhet a tejitalban (volt olyan is, hogy felesben készítettem: víz-tej), kisebb fokozaton kb. 10 percig főzzük a zabpelyhet, hogy teljesen átpuhuljon, és biztos ne bántsa a pocit. Ha úgy látjuk, hogy a zabpehely felvette az összes folyadékot, de még szeretnénk kicsit főzni, akkor vizet adhatunk hozzá (nem szükséges már több tej, de persze azzal is lehet operálni). Ha a zabpehely megpuhult, tányérra szedjük, mint a tejberizst/grízt, és akkor hamar kihűl, már lehet is enni. Nálunk a picur imádja, szerintem bármennyit meg tudna enni belőle.

Ha tetszett a recept, kövess a Facebookon és az Instagramon!

Hozzászólások

Az alábbiak is érdekelhetnek:

Ha tetszett, oszd meg másokkal is! -> Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Email this to someonePrint this page